Portal Klienta
-
Państwa Loginem jest numer Klienta, który jest umieszczany na każdym dokumencie księgowym w pozycji Nabywca / Płatnik.
-
Portal Klienta jest platformą komunikacji z Klientem, na której prezentowane są dane dotyczące umów zawartych miedzy Państwem. Przy pomocy Portalu Klienta:
- Złożysz wniosek
- Zobaczysz dane o umowie (m.in.: harmonogramy, informacje o przedmiocie, dacie zakończenia)
- Pobierzesz e-faktury, harmonogramy, potwierdzenie salda
- Sprawdzisz stan rozliczeń
- Znajdziesz informacje o zakończeniu umowy
-
- Należy wybrać opcję „Nie pamiętam hasła” na stronie głównej, a następnie podać swój login w polu „Resetowanie hasła” i kliknąć „Resetuj”.
- Nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail podany we wniosku o dostęp do Portalu Klienta.
-
Dostęp do Portalu Klienta jest bezpłatny.
-
- Na adres e-mail wskazany przez Państwa we wniosku zgoda na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej zostanie przesłany link aktywacyjny.
- Po kliknięciu w link aktywacyjny należy zapoznać się z regulaminem, zaakceptować go, a następnie samemu nadać hasło dostępu. Hasło powinno spełniać następujące kryteria:
- Długość od 6 do 12 znaków
- Minimum 1 znak specjalny: ! % $ # @
- Minimum 1 wielka litera
- Minimum 1 mała litera
- Minimum 1 cyfra
Przykład poprawnego hasła: Cc#123456
- W tym momencie konto jest już aktywne i można z niego korzystać bez ograniczeń.
-
Wypełnij wniosek Zmiana danych teleadresowych i wyślij przez formularz kontaktowy lub wypełnij bezpośrednio na Portalu Klienta.
-
Należy wypełnić wniosek elektroniczny zgoda na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej, a następnie aktywować konto.
-
Klient ING Banku ma również dostęp do informacji o umowach leasingu i fakturach w swojej bankowości internetowej i mobilnej ING.
- klienci z Segmentu Przedsiębiorców – MOJE ING
Instrukcja do sekcji Leasing w Moje ING - klienci z Segmentu Firmy i Samorządy oraz Korporacje – ING BUSINESS.
Instrukcja do modułu Leasingu w ING Business.
- klienci z Segmentu Przedsiębiorców – MOJE ING
-
Hasło można zmienić w zakładce: Moje konto -> Zmiana hasła.
W celu spełnienia wymogów bezpieczeństwa hasło powinno być zmieniane nie rzadziej niż raz w miesiącu. Hasło musi spełniać następujące kryteria:- Długość od 6 do 12 znaków
- Minimum 1 znak specjalny: ! % $ # @
- Minimum 1 wielka litera
- Minimum 1 mała litera
- Minimum 1 cyfra
Np.: Cc#123456
-
Instrukcję do Portalu Klienta ING Lease znajdziesz tutaj.
Wnioski dotyczące obsługi umowy
-
Jak mogę złożyć wniosek o zmianę harmonogramu?
Wniosek o zmianę harmonogramu złożysz w Portalu Klienta w zakładce Wnioski à Złóż nowy wniosek à Wnioski dot. zmiany w umowie à Zmiana harmonogramu
Co jest potrzebne, abyśmy mogli przystąpić do rozpatrywania wniosku o zmianę harmonogramu?
Abyśmy mogli przystąpić do rozpatrywania wniosku o zmianę harmonogramu powinieneś spełnić następujące warunki:
- złożyć w Portalu Klienta wniosek o zmianę harmonogramu,
- zapłacić wszystkie zaległe faktury lub noty,
- umowa leasingu jest aktywna - nie wygasła.
Czy za zmianę harmonogramu jest naliczana opłata?
Tak, naliczymy opłatę. Wysokość opłat za rozpatrzenie wniosku o zmianę harmonogramu (opłata za rozpatrzenie wniosku jest pobierana gdy wniosek jest rozpatrzony negatywnie lub gdy nie dojdzie do zmiany umowy) i przygotowanie aneksu do umowy leasingu są określone w Tabeli Opłat i Prowizji. Znajdziesz ją w Portalu Klienta, w szczegółach umowy.
Jak wygląda proces zmiany harmonogramu?
Po otrzymaniu Twojego wniosku o zmianę harmonogramu oraz zaakceptowaniu przez Nas nowych warunków, wyślemy do Ciebie propozycję nowego harmonogramu.
Jeżeli zaakceptujesz nowy harmonogram, przygotujemy i wyślemy do Ciebie aneks do umowy leasingu. Dokument możesz podpisać tradycyjnie lub elektronicznie podpisem kwalifikowanym.
Warunkiem wprowadzenia zmian w systemie jest dostarczenie do ING Lease podpisanego aneksu.
-
Jak mogę złożyć wniosek o przedterminowe zakończenie umowy?
Wniosek o przedterminowe zakończenie Umowy złożysz w Portalu Klienta w zakładce Wnioski à Złóż nowy wniosek à Wnioski dot. zmiany w umowie à Przedterminowe zakończenie Umowy
Czy mogę wcześniej zakończyć umowę? Czy rodzaj leasingu ma znaczenie?
W oparciu o zasadę swobody umów, każdą umowę można na zasadzie porozumienia Stron wcześniej zakończyć, przy czym w odniesieniu do umów leasingu wiąże się to z określonymi konsekwencjami.
Leasing operacyjny
Przepisy prawa podatkowego przewidują minimalny okres trwania umowy leasingu operacyjnego. Dopiero po upływie tego okresu możemy Tobie sprzedać przedmiot leasingu za cenę, która odbiega od wartości rynkowej (bez ryzyka jej zakwestionowania przez instytucje podatkowe).
Jeśli minimalny okres trwania umowy leasingu operacyjnego nie jest spełniony, możemy sprzedać przedmiot leasingu za cenę, która odpowiada jego aktualnej wartości rynkowej, przy czym nie możemy sprzedać przedmiotu leasingu za cenę niższą niż kwota należna do spłaty z tytułu umowy leasingu (tzw. kwota zdyskontowana).
Przykładowe minimalne okresy trwania umowy leasingu operacyjnego:
- 16 miesięcy – sprzęt komputerowy;
- 24 miesiące – samochód osobowy/ciężarowy, meble;
- 35 miesięcy – przyczepa/naczepa, ciągnik siodłowy;
- 48 miesięcy – panele fotowoltaiczne
Leasing finansowy
Przepisy prawa podatkowego nie przewidują minimalnego okresu trwania umowy leasingu finansowego.
Wniosek o przedterminowe zakończenie Umowy złóż najpóźniej 7 dni przed datą płatności najbliższej opłaty leasingowej (dla umów po cesji musi upłynąć 6 miesięcy od momentu zawarcia umowy cesji).
Co to jest kwota zdyskontowana?
Kwota zdyskontowana jest to suma Wartości Końcowej i pozostałych do spłaty przyszłych opłat leasingowych, zdyskontowana właściwą stopą referencyjną (zgodnie z zapisami Ogólnych Warunków Leasingu).
Czy przedmiot leasingu może być sprzedany osobie trzeciej?
Tak, przedmiot leasingu możemy sprzedać zaakceptowanej przez nas osobie trzeciej. Cena sprzedaży jest ustalona na podstawie jednej z dwóch następujących wartości: kwota zdyskontowana lub aktualna wartość rynkowa przedmiotu leasingu.
Kiedy otrzymam fakturę sprzedaży?
Fakturę sprzedaży przedmiotu leasingu wystawimy najwcześniej następnego dnia roboczego po zakończeniu umowy leasingu, pod warunkiem że:
- zaksięgowaliśmy Twoją wpłatę z tytułu wykupu,
- wysłałeś do Nas prawidłowo podpisany aneks.
Czy za przedterminowe zakończenie Umowy jest naliczana opłata?
Tak, naliczymy opłatę. Wysokość opłat za rozpatrzenie wniosku o przedterminowe zakończenie umowy (opłata za rozpatrzenie wniosku, gdy nie dojdzie do zmiany umowy) i przygotowanie aneksu do umowy leasingu są określone w Tabeli Opłat i Prowizji. Znajdziesz ją w Portalu Klienta, w szczegółach umowy.
-
Jak mogę złożyć wniosek o cesję?
Wniosek o cesję możesz złożyć w Portalu Klienta w zakładce Wnioski, klikając kolejno: Złóż nowy wniosek à Wnioski dot. zmiany w umowie à Cesja umowy
Etapy cesji
Jak długo będę czekać na decyzję dotyczącą cesji?
Decyzję podejmiemy do 10 dni roboczych od złożenia kompletnego wniosku przez Obecnego Korzystającego (Cedenta) i Przejmującego umowę leasingu (Cesjonariusza). O podjętej decyzji powiadomimy mailowo.
Czy za wydanie zgody, oraz podpisanie umowy cesji są naliczane opłaty?
Tak, naliczymy opłaty. Wysokość opłat za rozpatrzenie wniosku o cesję (opłata za rozpatrzenie wniosku jest pobierana, gdy wniosek jest rozpatrzony negatywnie lub gdy nie dojdzie do cesji) i przygotowanie umowy cesji są określone w Tabeli Opłat i Prowizji. Znajdziesz ją w Portalu Klienta, w szczegółach umowy.
Kto może przejąć cesją umowę leasingu?
Umowę leasingu może przejąć zaakceptowana oraz pozytywnie przez nas zweryfikowana:
- osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą,
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które zawarły umowę spółki cywilnej,
- spółka prawa handlowego.
Gdzie i jak mogę podpisać umowę cesji?
Umowę cesji możesz podpisać elektronicznie lub tradycyjnie.
Umowa cesji w formie elektronicznej musi być podpisana podpisem kwalifikowanym przez wszystkie Strony – Obecnego i Nowego Korzystającego oraz ING Lease.
Akceptujemy wszystkich kwalifikowanych dostawców usług zaufania Narodowego Banku Polskiego wskazanych na stronie www.nccert.pl. Nie akceptujemy podpisu zaufanego.
Kiedy umowa cesji powinna zostać podpisana?
Umowa cesji powinna zostać podpisana niezwłocznie po pozytywnej decyzji ING Lease. Jeżeli umowa będzie podpisywana elektronicznie, dokumenty najlepiej podpisać od razu po ich otrzymaniu.
Co z ubezpieczeniem przedmiotu leasingu?
W przypadku ubezpieczenia przedmiotu leasingu z pakietu ING Lease wystawimy aneks do polisy ubezpieczeniowej.
W przypadku ubezpieczenia przedmiotu leasingu poza pakietem ING Lease konieczne będzie:
- po podpisaniu umowy cesji - przesłanie aneksu do polisy ubezpieczeniowej; lub
- przed podpisaniem umowy cesji - przesłanie wniosku o ubezpieczenie przedmiotu leasingu poza pakietem ING Lease; lub
- przed podpisaniem umowy cesji - przesłanie prośby o propozycję kosztu ubezpieczenia z pakietu ING Lease i zaakceptowanie tej propozycji.
Kiedy mogę przekazać przedmiot nowemu korzystającemu?
Przedmiot leasingu możesz przekazać nowemu Korzystającemu/Przejmującemu w dniu wskazanym w protokole zdawczo-odbiorczym.
Czy po dokonaniu cesji nowy korzystający może skrócić okres leasingu lub zakończyć umowę wcześniej?
Zmiany warunków umowy leasingu można wprowadzać najwcześniej po upływie 6 miesięcy od daty zawarcia umowy cesji.
Kiedy najpóźniej przed zakończeniem umowy leasingu mogę złożyć wniosek o cesję?
Do zakończenia umowy leasingu powinno zostać więcej niż 6 miesięcy.
-
1. Jak złożyć wniosek o przesłanie duplikatu dokumentów?
Wnioski są dostępne:2. Ile trwa wystawienie duplikatu?
Duplikat zostanie wystawiony w ciągu 7 dni roboczych.3. Ile kosztuje wydanie duplikatu?
5 zł netto za każdą stronę dokumentu. Nie mniej niż 30 zł netto oraz koszty rzeczywiste poniesione przez ING Lease.4. W jaki sposób otrzymam duplikat dokumentu?
Duplikaty możemy wysłać drogą mailową lub pocztą zgodnie z wariantem wybranym na wniosku. Duplikat faktury można pobrać samodzielnie (bez konieczności zawnioskowania) z Portalu Klienta. -
Jak złożyć wniosek o wydanie opinii o współpracy?
Wniosek o wydanie opinii o współpracy złożysz w Portalu Klienta w zakładce Wnioski à Złóż nowy wniosek à Inne à Opinia o współpracy
Czy za wydanie opinii o współpracy naliczana jest opłata?
Tak, naliczymy opłatę. Wysokość opłaty za wydanie opinii o współpracy jest określona w Tabeli Opłat i Prowizji. Znajdziesz ją w Portalu Klienta, w szczegółach umowy.
W jaki sposób otrzymam opinię o współpracy?
Opinię o współpracy otrzymasz w Portalu Klienta. Wystawioną opinię znajdziesz w zakładce Dokumenty.
W jaki sposób otrzymam opinię o współpracy?
Opinię o współpracy możemy wysłać drogą mailową lub pocztą. Sposób dostarczenia opinii określisz przy składaniu wniosku.
Jakie informacje zawiera opinia o współpracy?
Opinia o współpracy zawiera informacje o: terminowości regulowania zobowiązań finansowych, walucie umowy, wysokości kapitału pozostałego do spłaty z tytułu umowy, a także o rodzaju leasingu (leasingu finansowy/leasing operacyjny).
-
Gdzie mogę złożyć wniosek o zmianę danych prawnych?
Wniosek o zmianę danych prawnych korzystającego złożysz w Portalu Klienta w zakładce Wnioski à Złóż nowy wniosek à Inne à Zmiana danych prawnych
Dlaczego ważne jest posiadanie aktualnych danych?
Prawidłowe dane pozwalają nam poprawnie generować dokumenty (np. aneksy/oświadczenia, faktury). Funkcjonowanie umowy leasingu z nieprawidłowymi danymi może powodować niepożądane konsekwencje prawne i podatkowe.
Jak szybko moje dane zostaną zmienione?
Najczęściej dane aktualizujemy do 10 dni roboczych od daty złożeniu kompletnego wniosku o zmianę danych prawnych. Jeżeli zmiana wymaga przygotowania aneksu do umowy leasingu, poinformujemy Cię o tym. Może to wpłynąć na wydłużenie czasu aktualizacji danych.
Czy za aneks do umowy wynikający ze zmiany danych prawnych jest naliczana opłata?
Tak, naliczymy opłatę. Wysokość opłat za przygotowanie aneksu do umowy jest określona w Tabeli Opłat i Prowizji. Znajdziesz ją w Portalu Klienta, w szczegółach umowy.
Dlaczego ważne jest posiadanie aktualnych danych teleadresowych?
Prawidłowe dane teleadresowe (adres email, nazwa firmy, adres prowadzenia działalności, numer telefonu) pozwalają nam poprawnie generować dokumenty (np. aneksy/oświadczenia faktury) i wysyłać je w bezpieczny sposób na właściwy adres.
Jak szybko dane teleadresowe zostaną zaktualizowane?
Dane do kontaktu/dane teleadresowe zmienimy do 3 dni roboczych od otrzymania od Ciebie zgłoszenia.
Jak mogę zmienić nazwę firmy?
W tej sytuacji złóż wniosek o zmianę danych prawnych w Portalu Klienta w zakładce Wnioski à Złóż nowy wniosek à Inne à Zmiana danych prawnych
-
1. Jak złożyć wniosek o zmianę danych teleadresowych?
Wnioski są dostępne:2. Z jakiego powodu ważne jest posiadanie aktualnych danych teleadresowych?
Prawidłowe dane teleadresowe (adres mailowy, nazwa firmy, adres prowadzenia działalności) pozwalają nam poprawnie generować dokumenty (np. faktury) i wysyłać je na właściwy adres.3. Jak szybko dane teleadresowe zostaną zaktualizowane?
Dane zostaną zaktualizowane w ciągu 3 dni roboczych.4. A co jeżeli chce zmienić nazwę firmy?
W takiej sytuacji należy złożyć wniosek o zmianę danych prawnych. -
1. Jak złożyć wniosek o zwrot nadpłaty?
Wnioski są dostępne:2. Jak szybko dostanę zwrot nadpłaty?
Zwrot nastąpi w ciągu 7 dni roboczych.3. Czy zwrot nadpłaty realizowany następuje w split payment (płatnością podzieloną) czy przelewem?
Zwrot nadpłaty realizowany jest w takiej formie w jakiej została dokonana nadpłata.
Wnioski dotyczące obsługi pojazdów
-
Jak mogę złożyć wniosek o podnajem?
Wniosek o podnajem złożysz w Portalu Klienta zakładce Wnioski à Złóż nowy wniosek à Wnioski dot. przedmiotu à Podnajem innemu użytkownikowi
Ile trwa wydanie zgody na podnajem?
Wydanie lub odmowa udzielenia zgody na podnajem trwa do 5 dni roboczych od złożenia kompletnego wniosku.
Czy za wydanie zgody na podnajem jest naliczana opłata?
Tak, naliczymy. Wysokość opłaty za wydanie zgody na podnajem jest określona w Tabeli Opłat i Prowizji. Znajdziesz ją w Portalu Klienta, w szczegółach umowy.
Czy podnajem wpływa na ubezpieczenie pojazdu?
Oddanie do używania przedmiotu leasingu innej firmie może wiązać się z dodatkowym kosztem ubezpieczenia. Zależy to m.in. od tego czy podnajem:
- jest krótko, czy długoterminowy,
- ma charakter zarobkowy czy nieodpłatny;
- w jakich celach będzie używany przedmiot leasingu (np. wyścigi, transport)
- kto będzie podnajmującym/używającym przedmiot leasingu.
W przypadku zmiany wysokości kosztu polisy, prześlemy Ci informację o wysokości dopłaty i poprosimy o akceptację kosztu.
Każdy wniosek o podnajem/oddanie do używania jest rozpatrywany indywidualnie przez ING Lease oraz Ubezpieczyciela. Decyzja ING Lease może zostać wydana dopiero po ustaleniu kwestii ubezpieczenia.
Kto może używać przedmiot leasingu?
Przedmiot leasingu może być używany przez:
- Ciebie,
- Pracowników których zatrudniasz (na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej bądź współpracujące w ramach samodzielnie wykonywanej działalności gospodarczej (B2B),
- oraz podmiot/osobę zaakceptowaną przez ING Lease.
-
Jak mogę złożyć wniosek o wydanie wtórnika dokumentów rejestracyjnych pojazdu?
Wniosek o wydanie wtórnika dokumentów rejestracyjnych pojazdu złożysz w Portalu Klienta w zakładce Wnioski à Złóż nowy wniosek à Wnioski dot. przedmiotu à Wydanie wtórnika dokumentów rejestracyjnych.
Kiedy otrzymam wtórnik dokumentów rejestracyjnych pojazdu?
Czas wydania wtórnika dokumentów rejestracyjnych zależny jest od Wydziału Komunikacji. Aby dowiedzieć się na jakim etapie jest Twój wniosek skontaktuj się z odpowiednim Zespołem Administrowania Pojazdami. Dane kontaktowe znajdziesz pod adresem:
https://www.inglease.pl/obsluga-klienta/wnioski-obsluga-pojazdow?type=wnioski
Czy za wydanie wtórnika dokumentów rejestracyjnych pojazdu jest naliczana opłata?
Tak, naliczymy. Wysokość opłaty za wydanie wtórnika zniszczonych lub zagubionych dokumentów rejestracyjnych pojazdu jest określona w Tabeli Opłat i Prowizji. Znajdziesz ją w Portalu Klienta, w szczegółach umowy.
W jaki sposób otrzymam informację, że wtórnik dokumentów rejestracyjnych pojazdu jest gotowy do odbioru?
Informację o możliwości odbioru dokumentów otrzymasz telefonicznie lub mailowo od Zespołu Administrowania Pojazdami.
-
Jak mogę złożyć wniosek o zmianę miejsca używania przedmiotu leasingu?
Wniosek o zmianę miejsca używania przedmiotu leasingu złożysz w Portalu Klienta w zakładce Wnioski à Złóż nowy wniosek à Wnioski dot. przedmiotu à Zmiana miejsca używania przedmiotu leasingu.
Ile trwa wydanie zgody?
Wydanie lub odmowa udzielenia zgody na zmianę miejsca używania trwa do 2 dni roboczych od złożenia kompletnego wniosku.
Czy za wydanie zgody na zmianę miejsca używania jest naliczana opłata?
Tak, naliczymy opłatę. Wysokość opłaty za wydanie zgody na zmianę miejsca używania przedmiotu leasingu jest określona w Tabeli Opłat i Prowizji. Znajdziesz ją w Portalu Klienta, w szczegółach umowy.
Terminowe zakończenie umowy
-
Zgodnie z aktualną Tabelą Opłat i Prowizji opłata za opóźnienie w wykupie przedmiotu leasingu (i uregulowaniu wszelkich innych zobowiązań) jest równa wysokości przedostatniej zafakturowanej raty, jednak nie mniej niż 500 PLN netto. Opłata ta jest naliczona co 30 dni od daty zakończenia umowy do daty uregulowania wszelkich zobowiązań wynikających z umowy. Ponadto ING Lease może naliczyć ustawowe odsetki za zwłokę.
-
Przed wykupem przedmiotu leasingu:
- Na dzień wystawiania faktury sprzedaży przedmiot leasingu musi posiadać ważne ubezpieczenie.
- Jeśli kończy się Państwu okres polisy ubezpieczeniowej, prosimy o wcześniejszy kontakt w celu uzgodnienia, która strona umowy leasingu dokona przedłużenia ochrony ubezpieczeniowej.
- W przypadku wyboru oferty ING Lease przeniesienie własności Przedmiotu Leasingu możliwe jest po wystawieniu i opłaceniu faktury VAT z tytułu refaktury kosztów ubezpieczenia.
Podajemy dane kontaktowe w sprawie przedłużenia okresu ubezpieczenia:
- Ubezpieczenia komunikacyjne: tel. +48 22 458 56 94
- Ubezpieczenia majątkowe: tel. +48 22 458 56 95
Po wykupie przedmiotu leasingu można:
- korzystać z polisy ubezpieczeniowej (tylko w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych) do końca okresu jej ważności pod warunkiem podpisania aneksu do polisy lub
- zrezygnować z polisy i uzyskać zwrot składki za niewykorzystany okres.
Podajemy dane kontaktowe w sprawie przepisania lub rezygnacji z polisy:
- Ubezpieczenia komunikacyjne: tel. +48 723 212 104
- Ubezpieczenia majątkowe: tel. +48 723 212 104
-
Nie, nie ma takiej możliwości. ING Lease nie prowadzi sprzedaży na rzecz osób fizycznych.
-
Tak. Na wniosek Korzystającego i po uzyskaniu akceptacji Finansującego umowę leasingu można przedłużyć. W tym celu należy na minimum na 14 dni przed wygaśnięciem umowy wypełnić wniosek o zmianę harmonogramu, a następnie przesłać go za pomocą formularza kontaktowego. Zwrotnie otrzymają Państwo ofertę przedłużenia. W przypadku jej akceptacji zostanie przygotowany i przesłany do Państwa aneks, który należy wydrukować w dwóch egzemplarzach, podpisać zgodnie z reprezentacją oraz dostarczyć w oryginale na adres:
ING Lease (Polska) Sp. z o.o.
Ul. Puławska 2
02-566 WarszawaZgodnie z aktualną Tabelą Opłat i Prowizji opłata za przygotowanie oferty przedłużenie wynosi 200 PLN netto, natomiast opłata za przygotowanie aneksu w sprawie wydłużenia umowy leasingu – 750 PLN netto.
-
Osoba trzecia może wykupić przedmiot leasingu, jednakże ceną sprzedaży będzie aktualna wartość rynkowa a nie Wartość Końcowa. Za Wartość Końcową Przedmiot Leasingu może wykupić tylko i wyłącznie Korzystający.
Informujemy, iż ING Lease nie prowadzi sprzedaży na rzecz osób fizycznych. -
Pojazd powinien zostać przerejestrowany w Wydziale Komunikacji w ciągu 30 dni od daty wystawiania faktury sprzedaży.
-
Miesiąc przed zakończeniem umowy leasingu wysyłamy na e-mail zawiadomienie o kwocie wykupu, w którym wskazujemy datę i kwotę do zapłaty przelewem. Po zapłacie wszelkich zobowiązań wynikających z umowy po jej zakończeniu wystawiamy fakturę na przedmiot.
E-faktura
-
E-faktura jest to dokument elektroniczny mający cechy faktury, podpisany elektronicznie, zastępujący fakturę papierową. E-faktura i faktura papierowa posiadają identyczne właściwości księgowo-podatkowe, różnią się jedynie sposobem dostarczania do Klientów.
W przypadku ING Lease e-faktury są to dokumenty w postaci pliku pdf zamieszczane na Portalu Klienta. -
Tak. Każda e-faktura opatrzona jest podpisem elektronicznym oraz znacznikiem czasu weryfikowanym przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego. Dzięki temu odbiorca faktury może sprawdzić czy faktura pochodzi z właściwego miejsca i ma pewność, że jej zawartość nie została zmodyfikowana od momentu wystawienia.
-
Nie. Faktury mogą być dostarczane tylko w jednej formie.
-
Usługa e-faktura jest bezpłatna.
-
Za datę doręczenia e-faktury uznaje się datę jej zamieszczenia na Portalu Klienta.
-
Ustawa z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ze zm.) oraz rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 roku w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133, poz. 1119).
-
Należy wypełnić wniosek o zmianę danych teleadresowych, a następnie przesłać go za pomocą formularza kontaktowego.
-
- Należy wypełnić formularz elektroniczny zgoda na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej.
- Następnego dnia roboczego zostanie aktywowana usługa e-faktury oraz utworzone konto na Portalu Klienta.
- E-faktury będą udostępniane na Portalu Klienta.
- O zamieszczaniu e-faktur będą Państwo informowani mailowo.
Polecenie zapłaty
-
Aby usługa działała prawidłowo, w dniu wymagalności faktury do godziny 8.00 należy zapewnić odpowiednią ilość środków na rachunku. Jeśli będzie brakowało nawet minimalnej kwoty, faktura nie zostanie opłacona.
-
Polecenie zapłaty to całkowicie bezpieczna i w pełni automatyczna forma regulowania płatności. Jest to usługa dostępna tylko dla umów w PLN. Państwa faktury zostaną automatycznie opłacone w terminie wymagalności dokumentów księgowych.
-
Należy wypełnić wniosek o zwrot nadpłaty.
-
Jeżeli w terminie wymagalności faktury nie zostanie zapewniona odpowiednia ilości środków na koncie, zostaną wykonane jeszcze dwie próby pobrania w dwóch kolejnych dniach roboczych. Nawet jeśli w międzyczasie dokonają Państwo płatności przelewem na rachunek ING Lease, nie jesteśmy w stanie powstrzymać ponowień pobrania.
W takiej sytuacji prosimy o wypełnienie wniosku o zwrot nadpłaty.
Przykład I:
Termin wymagalności faktury: 15 czerwca 2019 (sobota)
Pobranie: najbliższych dzień roboczy, czyli 17 czerwca 2019 (poniedziałek)
Pierwsze ponowienie: 18 czerwca 2019 (wtorek)
Drugie ponowienie: 19 czerwca 2019 (środa)
Przykład II:
Termin wymagalności: 20 czerwca 2019 (czwartek)
Pobranie: 20 czerwca 2019 (czwartek)
Pierwsze ponowienie: 21 czerwca 2019 (piątek)
Drugie ponowienie: 24 czerwca 2019 (poniedziałek) -
Jeśli termin wymagalności faktury przypada w dniu wolnym, wówczas pobranie nastąpi najbliższego dnia roboczego po dacie wymagalności.
-
W przypadku chęci skorzystania z polecenia zapłaty prosimy o uruchomienie usługi w bankowości internetowej.
Podczas uruchamiania polecenia zapłaty podaj swój numer NIP w polu Identyfikator Płatności.
Rozliczenia
-
Wszystkie Twoje wpłaty w pierwszej kolejności rozliczamy z dokumentami księgowymi z najwcześniejszym terminem wymagalności, niezależnie od tytułu przelewu. Celem takiego działania jest ograniczenie ryzyka wystąpienia zaległości. Powyższy sposób rozliczania, czyli tzw. metoda FIFO (First In First Out), szerzej opisana jest w Ogólnych Warunkach Leasingu.
Wyjątki od stosowania metody FIFO:
- wpłaty na Opłatę Wstępną,
- wpłaty na Wykup przedmiotu leasingu,
- wpłaty dokonane przy pomocy Mechanizmu Podzielnej Płatności (Split Payment) z dokładnym wskazaniem numeru faktury,
- wpłaty przy użyciu Polecenia Zapłaty.
-
Twoje rozrachunki prowadzimy dwuwalutowo, wpłaty w EUR rozliczamy z zobowiązaniami finansowymi w walucie EUR, a wpłaty w PLN rozliczamy z zobowiązaniami finansowymi w walucie PLN.
Jeżeli zrealizowałeś/aś przelew w innej walucie, wykonaj przelew w walucie prawidłowej, a następnie złóż wniosek o zwrot błędnego przelewu w Portalu Klienta.
-
Dokładamy wszelkich starań, aby nadpłaty powstałe w wyniku rozliczenia Opłat Wstępnych lub wpłat z tytułu Wykupu były Tobie niezwłocznie zwrócone po ich rozpoznaniu lub rozliczane z pozostałymi dokumentami księgowymi.
Jednak, gdy chcesz szybciej otrzymać zwrot pieniędzy, złóż wniosek o zwrot nadpłaty w Portalu Klienta (https://portal.inglease.pl/). Zwrot otrzymasz jeśli nie masz zaległości.
-
Wpłaty księgujemy tego samego lub kolejnego dnia roboczego - zgodnie z datą wpływu środków pieniężnych na rachunki bankowe ING Lease lub ING Finance. W Portalu Klienta informacja o zaksięgowaniu przelewu może pojawić się kolejnego dnia, a w wyjątkowych przypadkach po dwóch dniach.
Stale prowadzimy prace rozwojowe w celu zminimalizowania czasu dzielącego wpłatę od prezentacji tej informacji w Portalu Klienta.
Podpis elektroniczny
-
Istnieje możliwości skorzystania z jednorazowego podpisu kwalifikowanego mSzafir. Z podpisu mSzafir możesz skorzystać wyłącznie, gdy posiadasz konto firmowe w Moje ING lub konto osobiste w jednym z poniższych banków:
- ING Bank Śląski
- PKO BP
- Inteligo
- mBank
- Bank Pekao SA
Jeżeli zawierasz z nami umowę lub chcesz podpisać dodatkowe dokumenty do umowy leasingu udostępnimy Ci kod rabatowy, dzięki któremu zakupienie podpisu mSzafir będzie dla Ciebie bezpłatne.
-
Nie każdy podpis elektroniczny jest podpisem kwalifikowanym. Zgodnie rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej wyróżniane są trzy rodzaje podpisu elektronicznego:
- zwykły podpis elektroniczny,
- zaawansowany podpis elektroniczny i
- kwalifikowany podpis elektroniczny.
Jedynie podpis kwalifikowany pod względem skutków prawnych jest uznawany za równoważny z podpisem tradycyjnym.
-
Podpis zaufany jest ważny w załatwianiu spraw z podmiotami publicznymi. Dla ważności podpisywanych dokumentów związanych z umową leasingu wymagany jest podpis kwalifikowany.
Pozostałe tematy
-
mDowód (dokument mObywatel) jest rozwiązaniem mobilnym dostępnym za pośrednictwem aplikacji mObywatel. Jest to kolejny dokument tożsamości obok dowodu osobistego i paszportu. Dokument mObywatel posiada swoją:
- Serię dokumentu (4 litery)
- Numer dokumentu (5 cyfr)
- Datę wydania
- Datę ważności (dokument jest wystawiany na 5 lat)
Dokument mObywatel dodatkowo przedstawia inne dane użytkownika aplikacji mObywatel, takie jak:
- Zdjęcie
- Nazwisko
- Imię (Imiona)
- Nr PESEL
- Data urodzenia
- Obywatelstwo
- Imię ojca
- Imię matki
Zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 2023 o aplikacji mObywatel (art. 2 ust. 8.) „ dokument mObywatel – dokument mobilny stwierdzający tożsamość i obywatelstwo polskie użytkownika aplikacji mObywatel na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w relacjach wzajemnej fizycznej obecności stron” oznacza że dokument może być wykorzystany przez posiadacza tylko w trakcie fizycznego kontaktu z Doradcą. Dokument nie jest akceptowalny w procesach zdalnych np. przy wypełnianiu wniosku o leasing w Moim ING, ING Business lub za pośrednictwem strony www.
UWAGA! Należy pamiętać że mDowód i eDowód są różnymi dokumentami za pomocą których posiadacz może zalogować się do rozwiązań państwowych np. ePUAP:
- E-dowód to dowód osobisty (plastikowy) z warstwą elektroniczną - Szczegóły na stronie: https://www.gov.pl/web/e-dowod
- mDowód – jest mobilnym dokumentem tożsamości dostępnym przez aplikację mObywatel.
W przestrzeni publicznej stosowane mogą być wymiennie dwie nazwy „mDowód” lub „dokument mObywatel”, wynika to z faktu, iż pojęcie „dokument mObywatel” stosowany jest w przepisach prawa np. w ustawie o aplikacji mObywatel, mDowód jest nazwą stosowaną np. w samej aplikacji mObywatel.Szczegóły na stronie: https://info.mobywatel.gov.pl/
-
ING Lease nie współpracuje z kontrahentami z następujących krajów/obszarów: Syria, Kuba, Północna Korea, Sudan, Iran oraz Krym (część Ukrainy).
-
Informujemy, że ING Lease spełnia zobowiązania wynikające z nowych przepisów.
Wszelkie informacje na temat tego, w jaki sposób mogą Państwo uwzględnić u siebie zmiany wynikając z nowego IFRS 16 prezentujemy w załączniku.
IFRS 16 Changes in recognizing leases in the financial statements
MSSF 16 Zmiany w zakresie ujmowania leasingu w SF
-
Najważniejsze informacje potrzebne po podpisaniu umowy leasingu lub umowy cesji leasingu znajdziesz w Poradniku Klienta.
-
W czasie epidemii staramy się jak najlepiej dbać o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników oraz o dostęp do naszych usług. Przygotowaliśmy kilka ważnych i przydatnych wskazówek, które pomogą nam w tej niecodziennej sytuacji.
Sprawdź! -
W Polsce prowadzone są prace nad zastąpieniem obecnie stosowanych wskaźników referencyjnych WIBOR i WIBID przez nowy wskaźnik WIRON. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.