- Produkty i usługi
Produkty i usługi
Leasinguj online
Składaj wnioski, podglądaj umowy, zarządzaj fakturami i rozliczeniami w dowolnym momencie i miejscu – całkowicie online!
Więcej - Obsługa klienta
Obsługa Klienta
Leasinguj online
Składaj wnioski, podglądaj umowy, zarządzaj fakturami i rozliczeniami w dowolnym momencie i miejscu – całkowicie online!
Więcej - O nas
O nas
Leasinguj online
Składaj wnioski, podglądaj umowy, zarządzaj fakturami i rozliczeniami w dowolnym momencie i miejscu – całkowicie online!
Więcej
Jak zgłosić reklamację?
Jaka powinna być treść reklamacji?
Reklamacja powinna zawierać:
- opis zdarzenia, którego dotyczy,
- wskazanie zastrzeżenia co do usług/i oferowanych/ej przez ING Lease,
- wyraźne wskazanie roszczenia Klienta względem ING Lease (tj. czego Klient żąda od ING Lease).
Terminy udzielania odpowiedzi na zgłoszenia/reklamacje oraz zasady rozpatrywania zgłoszeń/reklamacji klientów, do których ma zastosowanie ustawa z dnia 5 sierpnia 2015r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym („Ustawa”).
Reklamacje są rozpatrywane w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania reklamacji przez ING Lease (Polska) Sp. z o.o. W przypadku bardziej skomplikowanych przypadków uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w podanym wyżej terminie tj. przed upływem trzydziestodniowego terminu, ING Lease (Polska) Sp. z o.o. zawiadomi Klienta w drodze: (i) listu poleconego lub (ii) wiadomości email wysłanej na adres wskazany przez Klienta, iż odpowiedź będzie wysłana w terminie nie dłuższym niż 60 dni od dnia otrzymania przez ING Lease reklamacji. Zawiadomienie zawierać będzie: (i) informację co do przyczyn opóźnienia, (ii) wskazanie okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy oraz (iii) określenie przewidywanego terminu rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi. W przypadku uznania przez ING Lease (Polska) Sp. z o.o., iż reklamacja jest zasadna, roszczenie podniesione w reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą Klienta zostanie zrealizowane, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia sporządzenia odpowiedzi na reklamację. Począwszy od 1 stycznia 2016r. Klient (do którego stosuje się Ustawę), który jest niezadowolony z udzielonej przez ING Lease (Polska) Sp. z o.o. odpowiedzi na złożoną przez niego reklamację, będzie mógł wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego.
Chcesz cofnąć zgodę?